Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Centrum Edukacji i Rozwoju
Warszawa, Światowida 51 lok. U9

Joga dla dzieci

Zajęcia ruchowe dla dzieci od 4 roku życia, pomagające dziecku w nauce zdrowych nawyków związanych ze stylem życia i tworzące podstawy do bycia fit w przyszłości. Tu i teraz zapewniają dziecku prawidłowy rozwój fizyczny i emocjonalny. Dzieci wszystko przeżywają bardzo intensywnie. We wczesnym wieku muszą się zmagać z wielkimi uczuciami jak gniew, złość, frustracja. To że możemy dać dzieciom sposób na wyprowadzenie się z tych reaktywnych, a czasem wszechogarniających stanów, i powrót do bardziej zrelaksowanego poczucia "odpoczynku i trawienia" jest niesamowite. Joga pomaga w kształtowaniu równowagi emocjonalnej, budowaniu odporności na stresy, nabywaniu umiejętności społecznych i adaptacyjnych, które są tak ważne w wieku przedszkolnym.

Zajęcia mają charakter dynamiczny. Nauczyciel dba o poprawność i dokładność wykonywania ćwiczeń (poziom trudności jest dostosowany do wieku i predyspozycji dziecka). Każde dziecko skupia uwagę na sobie, koncentruje się na ćwiczeniach, nie rywalizuje z innymi uczestnikami zajęć. Dzięki połączeniu ruchu z muzyką relaksacyjną i kreatywną zabawą, ćwiczenia te stają się dla dzieci atrakcyjną formą ruchową i sposobem na zredukowanie napięć i stresu. Pozycje ćwiczeń gimnastycznych oparte na pozycjach jogi tzw. asany należy utrzymywać przez określony czas, co wpływa na sprawność i gibkość ciała dziecka, wzmacnia jego prawidłową postawę.

Koszt zajęć i czas trwania
Wiek: 4+

Zumba - mama i ja

Zumba dla mamy i córki to zajęcia stworzone specjalnie dla dziewczynek w wieku od 4 do 12 lat i ich mam, które chcą aktywnie spędzać czas ze swoimi królewnami. Aktywność fizyczna w takim duecie to przyjemność połączona z rozwijaniem wszechstronnej sprawności fizycznej i psychicznej. Zumba jest wprowadzeniem w świat fitnessu - łączy muzykę, różne rodzaje tańca z ćwiczeniami. Kształtuje precyzję ruchów, poprawia koordynację ruchową dziecka. Ruchom dziecka nadaje lekkości, poprawia jego skoczność, gibkość.

Dla mamy zajęcia te są doskonałą okazją do aktywności fizycznej, zbijania kalorii i uwolnienia endorfin. A przy tym jest to doskonała okazja do wzmacniania więzi z córką, co jest najważniejsze na świecie dla każdej mamy.

Majsterkowanie - zajęcia dedykowane dla taty i syna.

Nic nie daje takiej satysfakcji jak zrobienie czegoś samemu. A jeśli można przy tym pobawić się młotkiem, wkrętarką i całą mocą rzeczy, które dotąd były zarezerwowane tylko dla taty - to radości nie ma końca. Na każdych zajęciach z majsterkowania dzieci tworzą coś nowego - drewnianą zabawkę lub prezent.

Przy okazji fantastycznej zabawy rozwija się mała motoryka u dziecka, wyobraźnia, pobudzana jest jego kreatywność, wzrasta poczucie własnej wartości - oto potrafię zrobić coś sam!. A ponad wszystko wzmacniają się więzi rodzinne.

Nad bezpieczeństwem uczestników czuwa dwóch pasjonatów majsterkowania i DIY.

Koszt zajęć i czas trwania
Wiek: 3+

Rytmika z logorytmiką

Zajęcia umuzykalniające. Zabawy rozwijają poczucie rytmu i przestrzeni. Rytmika rozbudza w dzieciach umiejętność wyrażania ruchem swoich uczuć, emocji.

Głównym celem logorytmiki jest jednoczesne rozwijanie mowy, myślenia, słuchania, postrzegania i koordynacji ruchowej. Podczas ćwiczeń dziecko kształci wrażliwość na bodźce dźwiękowe i twórczo wykorzystuje naturalną potrzebę ruchu. Podczas zabaw rytmicznych wykorzystuje się elementy gimnastyczne (usprawnianie całego ciała, koordynacja ruchowo-przestrzenna, orientacja przestrzenna, lokalizacja) oraz elementy muzyczne, szczególnie rytmiczne (uczenie wrażliwości na muzykę, kształcenie słuchu muzycznego). Ćwiczenia usprawniające całe ciało wpływają pośrednio na usprawnianie narządów mownych, a umiejętność słuchania muzyki, wyczuwanie rytmu przez odróżnianie akcentów rytmicznych ma wpływ na prawidłowe stosowanie prozodii mowy: melodii, akcentu i rytmu.

Rytmika w rytmach latino

Ma na celu rozwijanie muzykalności, poczucia rytmu, poprawę kondycji i sprawności ruchowej, a wszystko to przy akompaniamencie muzyki latino. W trakcie zajęć wyrabiamy estetykę ruchu, uczymy marszu i biegania w rytm muzyki. Łączymy rytmikę z nauką podstawowych figur tanecznych, takich tańców jak: cha cha, salsa,samba,jivea, rock and roll i wiele innych. Zajęcia te poprawiają samopoczucie i sprawiają radość.

Taniec nowoczesny

Zabawy taneczne rozwijające muzykalność, kształtujące poczucie rytmu. Na zajęciach uczymy prostych układów tanecznych do muzyki różnych gatunków: cha cha, twist, hip hop, samba, krakowiak.

Naszym zadaniem jest wyrabianie estetyki ruchu, koordynacji, a także kreatywności poprzez naukę wyrażania siebie poprzez muzykę. Celem nadrzędnym zaś budowanie poczucia własnej wartości u uczestnikach zajęć, a także uczenie otwartości i integrowania się z rówieśnikami.

Wiek: 7-12 lat

Sensoplastyka

Sensoplastyka wpływa na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu, smaku. To doskonała okazja do wybrudzenia się, a przecież znane przysłowie mówi: brudne dziecko, to szczęśliwe dziecko.

Zabawy plastyczne znacząco wpływają na rozwój mózgu – stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych, których im więcej, tym łatwiej przebiega proces uczenia się, przyswajania, wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i u dorosłego.

Sensoplastyka® to mnogość, faktur, tekstur, barw.

Zajęcia prowadzone są w grupach od kilku do kilkunastu osób a przeznaczone są dla dzieci już wieku niemowlęcego. Najmłodszych zapraszamy z rodzicami, a starsze dzieci same na wspaniałą zabawę w odkrywanie zapachów, faktur, tekstur. W zajęciach wykorzystywane są produkty bezpieczne dla dzieci, najczęściej jadalne.

Na zajęcia wchodzimy bez butów i skarpetek. Odczuwanie wszystkimi zmysłami jest wtedy pełniejsze, pamiętamy, że w stopach jest najwięcej receptorów. Dreptanie po kaszy, fasoli i ryżu daje ciekawe doznania. Co czeka na dzieci? Zanurzanie rączek w papkach i tworzenie postaci, kuleczek, zwierzątek i co tylko wyobraźnia podpowie.

Malowanie palcami, szukanie skarbów, podrzucanie, przecieranie, wałkowanie, zgniatanie, tworzenie z makaronu, mąki i oleju kolorowych rzeczy, a także wiele innych atrakcji, których nie chcemy zdradzać, by nie psuć Wam, drodzy rodzice, i Waszym pociechom zabawy.

Korzyści dla dzieci wynikające z uczestniczenia w zajęciach Sensoplastycznych®:

  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
  • wychodzenie ze schematów,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemna pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości.

Sensoplastyka to zabawa, która wprowadza w stan relaksacji, pobudza kreatywność a wszystkie dzieci (te które już mówią 😊) mówią, że „to najfajniejsze zajęcia pod słońcem”.

Ćwiczę z Mamą

Aerobowe ćwiczenia z elementami SI, wykonywane samodzielnie oraz takie, w których dziecko jest partnerem ćwiczeń a jego ciężar stanowi dodatkową modyfikację zwiększającą intensywność treningu. Ćwiczenia mają na celu poprawę ogólnej wydolności organizmu, zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni oraz stymulowanie rozwoju fizycznego i społecznego dziecka.

To doskonała okazja do wzmocnienia więzi z dzieckiem, już od 3 miesiąca życia.

Muzykoterapia

to dziedzina oparta na wiedzy z zakresu wielu dyscyplin naukowych. Jest to forma terapii bazująca na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na organizm i psychikę człowieka. Muzykoterapia zmniejsza lęki, depresję, poprawia samoocenę, a nawet leczy bezsenność. Muzykoterapia obecnie funkcjonuje jako samodzielna metoda terapeutyczna. Ten rodzaj terapii wykorzystuje wpływ sekwencji dźwięków na psychiczną i somatyczną sferę organizmu. Leczenie muzyką stosowane jest m.in. w leczeniu nerwicy, schorzeń psychicznych oraz zaburzeń psychosomatycznych.

Taekwondo

Sztuka walki Taekwondo jest bardzo wdzięczną dyscypliną. W odróżnieniu od innych dziedzin sportu, kształtuje nie tylko osobowość, ale także doskonale wpływa na postawę ciała i sylwetkę. Na treningach wykonywanych jest wiele ćwiczeń, które rozwijają i doskonalą poszczególne cechy motoryczne takie jak gibkość, szybkość, wytrzymałość, koordynację wzrokowo-ruchową i siłę. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy.

Piłka nożna

Zajęcia z piłki nożnej to zarówno nauka gry w piłkę, jak i poznawanie zasad fair play, wreszcie nauka współpracy w grupie. Na zajęciach dzieci przede wszystkim będą cieszyć się ruchem, a elementy piłki nożnej będą wprowadzane stopniowo.

Naszym priorytetem jest przekazanie dzieciom fascynacji sportem oraz kształtowanie właściwych postaw poprzez zabawę i współpracę w grupie.

Zajęcia przeznaczone są zarówno dla chłopców jak i dziewczynek z wykorzystaniem piłek gąbkowych bezpiecznych dla młodych piłkarzy.

Arytmetyka mentalna, czyli jak mieć geniusza!

Mózg jest plastyczny – zwłaszcza u dzieci, dlatego od najmłodszych lat trzeba go ćwiczyć i usprawniać. Zapraszamy na zajęcia rozwijające naturalne zdolności dziecka, zarówno z zakresu matematyczno-logicznego jak i stymulujące kreatywność i pobudzające wyobraźnię.

Dzieci początkowo wykonują podstawowe obliczenia arytmetyczne – dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie – za pomocą japońskiego liczydła (soroban), obiema rękoma przesuwając koraliki, by w miarę upływu czasu zacząć wizualizować sobie wykonywane ruchy i liczyć w pamięci. Ćwiczona jest w ten sposób wyobraźnia dziecka oraz pamięć fotograficzna. Arytmetyka mentalna pozwala na naukę sprawnego i szybkiego liczenia. Uczy samodyscypliny i koncentracji, poprawia efekty w nauce, zwiększa pilność i wytrwałość ucznia.

Zdrowy kręgosłup

Zajęcia Zdrowy Kręgosłup obejmują ćwiczenia rozluźniające, stabilizujące, wzmacniające, równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. W zajęciach Zdrowy Kręgosłup zawarta jest nauka prawidłowego oddychania i utrzymania odpowiedniej postawy ciała. Podczas zajęć Zdrowy Kręgosłup wykonuje się dokładne, spokojne ćwiczenia ruchowe. Podczas treningu zwraca się uwagę na odpowiednie rozluźnienie mięśni, aby przywrócić ich zrównoważoną pracę.

Dodatkowym atutem tych zajęć jest relaks zarówno dla ciała, jak i dla ducha.

Sensomotoryka

Niezwykle korzystnie wpływa na rozwój mózgu dziecka. Podobnie do popularnych zajęć plastycznych, pomaga w rozwoju i budowaniu połączeń nerwowych, które odpowiadają za skuteczność i łatwość uczenia się, przyswajanie informacji oraz zdolności analityczne. Dodatkowo, sensomotoryka oddziałuje na wszystkie receptory, co niewątpliwie skutkuje jeszcze większymi efektami. Podczas zajęć sensomotorycznych, dziecko wybiera i łączy różne kolory, a przy tym uczy się samodzielności w podejmowaniu decyzji, działa spontanicznie przy muzyce, która pobudza jego zmysły do działania polisensorycznie. Sensomotoryka pomaga wzmacniać wiarę w siebie, co niewątpliwie pomoże bardziej nieśmiałym dzieciom w wyrażaniu siebie.

Choreoterapia – terapia tańcem

Choreoterapia to metoda lecznicza, której podstawą jest taniec wzbogacony ćwiczeniami muzyczno-ruchowymi i improwizacjami ruchowymi do wybranej muzyki. Choreoterapia rozwija różne sfery aktywności.

Warsztaty dla rodziców

Rodzice w naszych oczach, są największymi superbohaterami na świecie. To na ich barkach spoczywa codzienny, całodobowy trud wychowywania szczęśliwych i odnoszących sukcesy dzieci. To najbardziej odpowiedzialne, najbardziej złożone i najtrudniejsze zajęcie na świecie.

Jeżeli czasami czujesz bezradność i żałujesz, że Twoje dziecko nie urodziło się z "instrukcją obsługi", ani że żadna szkoła nie przygotowała Cię do codziennego obcowania z kosmitą, jakim jest Twoje dziecko - zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych warsztatów.

Zachowania trudne (złość, agresja) Zajęcia skierowane do rodziców i opiekunów dzieci przejawiających często trudne zachowania,takie jak napady złości, głośne krzyczenie, bicie, kopanie, plucie, niszczenie przedmiotów. W trakcie zajęć poszukamy przyczyn tych zachowań, przyjrzymy się ich mechanizmom i wypracujemy techniki zapobiegania im w przyszłości. W trakcie warsztatu będziemy uczyli się konkretnych technik i narzędzi pomagających opanować i eliminować zachowania trudne.

Jak się bawić? Nadzwyczaj często rozmawiając z rodzicami przedszkolaków spotykamy się z zapytaniem: "ale jak ja mam się bawić z dzieckiem?", "w co się mamy bawić?". Jako dorośli, często zapominamy, jak wspaniała, relaksująca i poprawiająca nastrój może być zabawa. I wcale nie potrzebujemy do tego drogich zabawek, gier, czy urządzeń elektronicznych. Te warsztaty zostały stworzone nie tylko po to, aby "przypomnieć" rodzicom w co bawili się będąc przedszkolakami, ale raczej żeby uwolnić połady kreatywności które w nich mieszkają. Wspólnie zrobimy zabawki, zaprojektujemy gry i doświadczymy radości dziecięcych zabaw ruchowych.

Autyzm i co dalej? To warsztat dedykowany Rodzicom dzieci, u których niedawno postawiono diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu lub Zespołu Aspergera. Wyjaśnimy dokładnie z czym zmagają się dzieci z zaburzeniami ze spektrum. Porozmawiamy i doświadczymy! zaburzeń sensorycznych. Rozwiejemy mity i legendy. Przedstawimy kompendium podejść terapeutycznych o udowodnionej rzetelnymi badaniami skuteczności oraz o takich, co do których nie mamy naukowego uzasadnienia, a niekiedy pomagają. Wytłumaczymy, dlaczego tak trudno przewidzieć rokowania co do zwiększenia lub zmniejszenia poziomu codziennych trudności, z którymi zmagają się dzieci. Kiedy życie rozdaje nam cytryny, zróbmy z nich lemoniadę. Kiedy nasze dziecko ma autyzm, zróbmy z tego jego atut.

Z czym się je ADHD? Zajęcia te dedykowane są rodzicom dzieci z diagnozą ADHD. Czy ADHD w ogóle istnieje? Dlaczego wzbudza tak wiele emocji? Przedstawimy fakty i rzetelną wiedzę naukową. Omówimy specjalne potrzeby dzieci hiperaktywnych, zalety i zagrożenia wynikające z ADHD oraz możliwe działania terapeutyczne. Szeroko przedyskutujemy kwestie funkcjonowania dzieci w różnych środowiskach: w domu, przedszkolu, szkole, na placu zabaw, podwórku. Przedyskutujemy jak rozmawiać z innymi z nauczycielami, dziadkami, przyjaciółmi o trudnościach, z jakimi zmaga się nasze dziecko. I jak znajdować radość w byciu rodzicem "adehadowca".

Warsztaty dla nauczycieli

Wierzymy, że najlepsze efekty w pracy terapeutycznej nasi osiągane są wtedy, gdy wszystkie środowiska w których przebywają nasi podopieczni współpracują ze sobą. Zawsze chętnie współpracujemy z wychowawcami i nauczycielami, dzieląc się naszą wiedzą, metodami i technikami pracy z dziećmi o wyjątkowych potrzebach. Zapraszami nauczycieli szkół i przedszkoli na dedykowaną specjalnie dla kadry pedagogicznej serię warsztatów.

"Dziecko o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych (spektrum autyzmu, zespół Aspergera, ADHD)"

Na warsztatach omówiona zostanie specyfika najpopularniejszych zaburzeń i wyjątkowe potrzeby edukacyjne z nich wynikające. Dużo uwagi poświęcone jest potencjalnym trudnościom, które mogą wystąpić w grupie/klasie oraz sposobom ich zapobiegania. Oddzielna część spotkania poświęcona jest zagadnieniu rozmowy z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach. Chcemy, aby biorący udział w szkoleniu nauczyciele osiągnęli wysoki komfort rozmawiania z rodzicami swoich podopiecznych.

Ta strona używa plików cookie