Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
Centrum Edukacji i Rozwoju
Warszawa, Światowida 51 lok. U9

Centrum edukacji i rozwoju

Joga dla dzieci

Zajęcia ruchowe dla dzieci od 4 roku życia, pomagające dziecku w nauce zdrowych nawyków związanych ze stylem życia i tworzące podstawy do bycia fit w przyszłości. Tu i teraz zapewniają dziecku prawidłowy rozwój fizyczny i emocjonalny. Dzieci wszystko przeżywają bardzo intensywnie. We wczesnym wieku muszą się zmagać z wielkimi uczuciami jak gniew, złość, frustracja. To że możemy dać dzieciom sposób na wyprowadzenie się z tych reaktywnych, a czasem wszechogarniających stanów, i powrót do bardziej zrelaksowanego poczucia "odpoczynku i trawienia" jest niesamowite. Joga pomaga w kształtowaniu równowagi emocjonalnej, budowaniu odporności na stresy, nabywaniu umiejętności społecznych i adaptacyjnych, które są tak ważne w wieku przedszkolnym.

Zajęcia mają charakter dynamiczny. Nauczyciel dba o poprawność i dokładność wykonywania ćwiczeń (poziom trudności jest dostosowany do wieku i predyspozycji dziecka). Każde dziecko skupia uwagę na sobie, koncentruje się na ćwiczeniach, nie rywalizuje z innymi uczestnikami zajęć. Dzięki połączeniu ruchu z muzyką relaksacyjną i kreatywną zabawą, ćwiczenia te stają się dla dzieci atrakcyjną formą ruchową i sposobem na zredukowanie napięć i stresu. Pozycje ćwiczeń gimnastycznych oparte na pozycjach jogi tzw. asany należy utrzymywać przez określony czas, co wpływa na sprawność i gibkość ciała dziecka, wzmacnia jego prawidłową postawę.

Koszt zajęć i czas trwania
Wiek: 4+

Sensoplastyka

Sensoplastyka wpływa na stymulację wszystkich zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu, smaku. To doskonała okazja do wybrudzenia się, a przecież znane przysłowie mówi: brudne dziecko, to szczęśliwe dziecko.

Zabawy plastyczne znacząco wpływają na rozwój mózgu – stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych, których im więcej, tym łatwiej przebiega proces uczenia się, przyswajania, wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i u dorosłego.

Sensoplastyka® to mnogość, faktur, tekstur, barw.

Zajęcia prowadzone są w grupach od kilku do kilkunastu osób a przeznaczone są dla dzieci już wieku niemowlęcego. Najmłodszych zapraszamy z rodzicami, a starsze dzieci same na wspaniałą zabawę w odkrywanie zapachów, faktur, tekstur. W zajęciach wykorzystywane są produkty bezpieczne dla dzieci, najczęściej jadalne.

Na zajęcia wchodzimy bez butów i skarpetek. Odczuwanie wszystkimi zmysłami jest wtedy pełniejsze, pamiętamy, że w stopach jest najwięcej receptorów. Dreptanie po kaszy, fasoli i ryżu daje ciekawe doznania. Co czeka na dzieci? Zanurzanie rączek w papkach i tworzenie postaci, kuleczek, zwierzątek i co tylko wyobraźnia podpowie.

Malowanie palcami, szukanie skarbów, podrzucanie, przecieranie, wałkowanie, zgniatanie, tworzenie z makaronu, mąki i oleju kolorowych rzeczy, a także wiele innych atrakcji, których nie chcemy zdradzać, by nie psuć Wam, drodzy rodzice, i Waszym pociechom zabawy.

Korzyści dla dzieci wynikające z uczestniczenia w zajęciach Sensoplastycznych®:

  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,
  • wspieranie samodzielności,
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń,
  • wychodzenie ze schematów,
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych,
  • współdziałanie i wzajemna pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów,
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości.

Sensoplastyka to zabawa, która wprowadza w stan relaksacji, pobudza kreatywność a wszystkie dzieci (te które już mówią ?) mówią, że „to najfajniejsze zajęcia pod słońcem”.

Muzykoterapia

to dziedzina oparta na wiedzy z zakresu wielu dyscyplin naukowych. Jest to forma terapii bazująca na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na organizm i psychikę człowieka. Muzykoterapia zmniejsza lęki, depresję, poprawia samoocenę, a nawet leczy bezsenność. Muzykoterapia obecnie funkcjonuje jako samodzielna metoda terapeutyczna. Ten rodzaj terapii wykorzystuje wpływ sekwencji dźwięków na psychiczną i somatyczną sferę organizmu. Leczenie muzyką stosowane jest m.in. w leczeniu nerwicy, schorzeń psychicznych oraz zaburzeń psychosomatycznych.

Warsztaty dla rodziców

Rodzice w naszych oczach, są największymi superbohaterami na świecie. To na ich barkach spoczywa codzienny, całodobowy trud wychowywania szczęśliwych i odnoszących sukcesy dzieci. To najbardziej odpowiedzialne, najbardziej złożone i najtrudniejsze zajęcie na świecie.

Jeżeli czasami czujesz bezradność i żałujesz, że Twoje dziecko nie urodziło się z "instrukcją obsługi", ani że żadna szkoła nie przygotowała Cię do codziennego obcowania z kosmitą, jakim jest Twoje dziecko - zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszych warsztatów.

Zachowania trudne (złość, agresja) Zajęcia skierowane do rodziców i opiekunów dzieci przejawiających często trudne zachowania,takie jak napady złości, głośne krzyczenie, bicie, kopanie, plucie, niszczenie przedmiotów. W trakcie zajęć poszukamy przyczyn tych zachowań, przyjrzymy się ich mechanizmom i wypracujemy techniki zapobiegania im w przyszłości. W trakcie warsztatu będziemy uczyli się konkretnych technik i narzędzi pomagających opanować i eliminować zachowania trudne.

Jak się bawić? Nadzwyczaj często rozmawiając z rodzicami przedszkolaków spotykamy się z zapytaniem: "ale jak ja mam się bawić z dzieckiem?", "w co się mamy bawić?". Jako dorośli, często zapominamy, jak wspaniała, relaksująca i poprawiająca nastrój może być zabawa. I wcale nie potrzebujemy do tego drogich zabawek, gier, czy urządzeń elektronicznych. Te warsztaty zostały stworzone nie tylko po to, aby "przypomnieć" rodzicom w co bawili się będąc przedszkolakami, ale raczej żeby uwolnić połady kreatywności które w nich mieszkają. Wspólnie zrobimy zabawki, zaprojektujemy gry i doświadczymy radości dziecięcych zabaw ruchowych.

Autyzm i co dalej? To warsztat dedykowany Rodzicom dzieci, u których niedawno postawiono diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu lub Zespołu Aspergera. Wyjaśnimy dokładnie z czym zmagają się dzieci z zaburzeniami ze spektrum. Porozmawiamy i doświadczymy! zaburzeń sensorycznych. Rozwiejemy mity i legendy. Przedstawimy kompendium podejść terapeutycznych o udowodnionej rzetelnymi badaniami skuteczności oraz o takich, co do których nie mamy naukowego uzasadnienia, a niekiedy pomagają. Wytłumaczymy, dlaczego tak trudno przewidzieć rokowania co do zwiększenia lub zmniejszenia poziomu codziennych trudności, z którymi zmagają się dzieci. Kiedy życie rozdaje nam cytryny, zróbmy z nich lemoniadę. Kiedy nasze dziecko ma autyzm, zróbmy z tego jego atut.

Z czym się je ADHD? Zajęcia te dedykowane są rodzicom dzieci z diagnozą ADHD. Czy ADHD w ogóle istnieje? Dlaczego wzbudza tak wiele emocji? Przedstawimy fakty i rzetelną wiedzę naukową. Omówimy specjalne potrzeby dzieci hiperaktywnych, zalety i zagrożenia wynikające z ADHD oraz możliwe działania terapeutyczne. Szeroko przedyskutujemy kwestie funkcjonowania dzieci w różnych środowiskach: w domu, przedszkolu, szkole, na placu zabaw, podwórku. Przedyskutujemy jak rozmawiać z innymi z nauczycielami, dziadkami, przyjaciółmi o trudnościach, z jakimi zmaga się nasze dziecko. I jak znajdować radość w byciu rodzicem "adehadowca".

Warsztaty dla nauczycieli

Wierzymy, że najlepsze efekty w pracy terapeutycznej nasi osiągane są wtedy, gdy wszystkie środowiska w których przebywają nasi podopieczni współpracują ze sobą. Zawsze chętnie współpracujemy z wychowawcami i nauczycielami, dzieląc się naszą wiedzą, metodami i technikami pracy z dziećmi o wyjątkowych potrzebach. Zapraszami nauczycieli szkół i przedszkoli na dedykowaną specjalnie dla kadry pedagogicznej serię warsztatów.

"Dziecko o wyjątkowych potrzebach edukacyjnych (spektrum autyzmu, zespół Aspergera, ADHD)"

Na warsztatach omówiona zostanie specyfika najpopularniejszych zaburzeń i wyjątkowe potrzeby edukacyjne z nich wynikające. Dużo uwagi poświęcone jest potencjalnym trudnościom, które mogą wystąpić w grupie/klasie oraz sposobom ich zapobiegania. Oddzielna część spotkania poświęcona jest zagadnieniu rozmowy z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach. Chcemy, aby biorący udział w szkoleniu nauczyciele osiągnęli wysoki komfort rozmawiania z rodzicami swoich podopiecznych.

Ta strona używa plików cookie